Предлог игара и активности за родитеље и децу у кућним условима
ОБЈЕКАТ ,,ЗВОНЧИЋИ''
ИГРЕ И АКТИВНОСТИ
Играмо се речима
Свако има свој говор
Пас-лаје...ав..ав
Мачка..мјауче..мјау,,мјау
Кокошка..кокодаче..ко..ко..ко..ко.да
Петао..кукуруче..кукурику
Шта раде зивотиње кад хоће да се рукују
Јелењаци и волови се рогују,
Рибе се репују,
Лептири и птице се крилују,
Глисте се милују,
Јежеви се иглују,
Мачке се бркују,
А стоноге ногују.
Деца настављају са набрајањем и измишљањем.
ПАНТОМИМА
Деца седе у кругу.Једно по једно дете улази у круг и показује,Пантомимом,оно сто воле да раде.Остала деца погађају шта то дете ради.
БОЈА ИМЕНА
Деца треба да замисле да њихово име има боју и линију.Линија може бити права,крива,овална,у цик цак,дебела,танка.Водитељ предлаже деци да нацртају линију свога имена у ваздуху и да је обоје неком бојом.
ЛИК У ОГЛЕДАЛУ
Парови имитирају један другог док играју уз музику.
ЛОПТА КОЈА ШЕТА
Дете преноси лопту с једног места на друго затворених очију,уз помоћ налога свог партнера,који му даје упутства...напред,лево,десно,стани,окрени се..
ТИ СИ У МОМ СРЦУ
Ову активност организују родитељи у кругу породице.Заједно с децом треба да умесе тесто за колаче према рецепту.Помоћу модлица потом праве колачиће у облику срца,цветића,звездица,у зависности од тога ком члану породице желе да га поклоне.Од комадића теста праве слова,њима исписују име онога коме се колачић поклања или праве неки други украс.
КУЛА ОД КОЦКИЦА
Свака група добија исти број коцкица и такмичи се ко ће направити већу кулу за пет минута.
СКАКАЊЕ У ВРЕЋИ
Може се играти индивидуално или екипно.Дете стане у врећу до појаса,завезе је око паса,а у тезој варијанти држи је рукама док скакуце.Сви учесници истовремено крећу са одређене линије и скакућу у врећи до обелезеног циља.
СЛИКАМО КЛИКЕРИМА
У поклопац од картонске кутије ставити чист папир,а на њега неколико кликера претходно умочених у неколико бојаили у само једну.Дете узима поклопац у руке и покретима лево-десно,кликери остављају различите обојене трагове,који овој дају чар откривања и стварају радосно расположење.
Објекат „Свети Сава“
Мешовите јаслене групе
Магичне шоље
Материјал: три шоље и неки мањи предмет који може да се сакрије испод једне од њих.Одрасли стави на подлогу три шоље окренуте наопачке. Испод једне од њих стави малу играчку или неки други предмет и затим помера шоље по подлози. Дете има задатак да погоди испод којешоље се скривени предмет налази.
Трка конобара
Материјал: пластични послужавници, пластичне чаше, шоље, тацне…
Свако дете добије по један послужавник на којем се налази неколико предмета и креће са старта ка обележеном циљу. Захтеви се мењају: да носе послужавнике право обема рукама, потом једном руком, број предмета на послужавнику се повећава…
Авантура са животињама
Материјал: столице, кутије чаршави, прекривачи и сл., играчке животиње, батеријске лампеНаправите тунел од столица и кутија, поређати столице дуж тунела и на крају сакрити неколико животиња да би их деца тражила. Одрасли објашњавају деци да крећу у потрагу за животињама,даје сваком детету батеријску лампу на улазу у тунел, ствара веселу атмосферу и подстиче узбуђење. Игра траје све док постоји дечије интересовање.
Необичним стопалима до циља
Поставити старт и циљ, а растојање између прекрити папирним отисцима стопала различитих боја.
Дете при сваком кораку бира на који отисак стопала ће да стане.
Млађа вртићка група
Моја породица
Драги родитељи, оно што свакако имате код куће и у овим данима изолације јесу породичне фотографије. Погледајте их са својом децом, именујте оне који су на фотографијама и у договору са дететом направите мали породични албум, који ће бити само дететов. Нека дете само изабере своју фотографију, као и фотографију својих родитеља, браће, сестара, бака, дека…
По жељи и договору, можете помоћи детету да направи фото-албум тако што ћете фотографије залепити на папире, а затим украсити цртежом, стикерима… Исто можете урадити и на картону, тако да добијете рамове за фотографије. Фотографије можете поређати тако да направите породично стабло.Оно што је битно јесте да све време разговарате са својом децом о томе ко је на слици, шта је та особа детету, када је фотографија настала, шта они раде на фотографији… Користите изразе попут„преци“, „потомак“, „породични албум“, „породично стабло“, „породица“ како би деца проширила свој вокабулар, упознала се са значењем ових појмова и сама „пронашла“ њихову примену.На овај начин, деца стичу и проширују своја знања о себи и другима, породичним коренима, о свом месту у породици, богате се социо-емоционалне везе и односи, као и блискост међу члановима породице и развија се позитивна свест код деце о важности породице. Нека деца увекзнају да је породица на првом месту, извор љубави и сигурности.
Предлог плус: Играјте игру „Погоди ко сам“, тако што ћете замислити једног члана породице(уже или шире) и помоћу описа помоћи деци да погоде ко је то. Нека следећи замишља онај који погоди.